    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aresztowany komputer ...
    Date: Sun, 27 Nov 2005 16:13:11 +0100
    <dm4nkm$meu$1@atlantis.news.tpi.pl> <dm4qn0$5lb$1@opal.icpnet.pl>
    <4...@g...pl> <dm4utl$629$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <4...@g...pl> <dm50va$448$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dm511h$448$2@atlantis.news.tpi.pl> <dm5b1t$gpv$1@inews.gazeta.pl>
    <dm68ao$av2$2@nemesis.news.tpi.pl> <dm6p6b$lql$1@inews.gazeta.pl>
    <dm8291$srm$1@atlantis.news.tpi.pl> <dm9ggt$2vt$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@o...gov.pl> <dm9vl2$6n7$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@o...gov.pl> <dmbugk$5p9$1@inews.gazeta.pl>
    <lyfpqfl1rrqp$.dlg@olgierd.gov.pl>

    > Spytaj jakiegoś informatyka czym jest komputer, możesz na jakiejś grupie.
    > ujęciu prawnym myszka itd. może być conajwyżej przynależnością (art. 51
    > kc).

    mowisz.. Mam dysk twardy zamontowany w wyjmowanej kieszeni ,wystarczy wyjac,
    prostsze i szybsze niz odlaczenie
    myszy. Czy wedlug Twojej definicji komputera i def przynaleznosci w kc dysk
    ten jest przynaleznoscia do komputera czy
    jedna z jego czesci?

    > Słyszałem - ale jakie to ma znaczenie?
    > Mam wrażenie, że rzucasz pojedynczymi hasłami oderwanymi od całego systemu
    > prawa i na tej podstawie budujesz sobie jakieś obrazki.

    teraz przeginasz. Napisales ze w przypadku zatrzymania samego dysku
    oskarzony moze sie bronic w sposob taki iz bedzie twierdzic
    ze to nie jego dysk, ja napisalem o protokole zatrzymania bo w nim jest
    wyszczegolnione co zostaje zatrzymane wiec takei tlumaczenie podpada
    pod zwykly debilizm, i rownie dobrze moglby sie tak tlumaczyc przy
    zatrzymaniu calego zestawu. Dla mnie ten argument jest do bani.

    > Jakie ma znaczenie czy policja zajmie komputer, komputer i monitor i
    > myszkę
    > i klawiaturę czy sam dysk?

    otoz ogormne, bo zwykle taki sprzet jest przetzrymywany kilka miesiecy i
    bardzo czesto pozbawia sie czlowieka
    glownego narzedia jego pracy i to jest wlasnie moim zdaniem "wyrzadzona
    niepotrzebna szkoda i dolegliwosc" opisana w art 227.

    dysk twardy w wyjmowanej kieszeni ?

    P.