    From: styrany człowiek <z...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: anomalia licencyjna? płać pan razy dwa
    Date: Tue, 24 Apr 2012 18:56:32 +0200

    news:Pine.WNT.4.64.1204232231010.912@quad...
    > Ale (jak rozumiem: niestety dla Was) ma co nieco racji, jesli umowa
    > wyraznie nie stwierdza podmiotowego (a nie tylko przedmiotowego)
    > zakresu używania.
    umowa: mowa o umowie licencyjnej? ........
    możasz wyjaśnić stwierdzenie 'ma conieco racji' - w czym jakeijs kwestii -
    czym jest 'co nieco' - jakie 'co nieco' ma skutki dla nas (??)

    > 3. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, licencjobiorca nie może upoważnić
    > innej osoby do korzystania z utworu w zakresie uzyskanej licencji.
    kompeltnie nie widzę, jak 'dalsze upoważnianie' ma się mieć do mojego
    pytania

    > Problemem jest prawo do takiego korzystania.
    > Ze strony spółek - nie pracowników (patrz niżej).

    > Ale to będzie problem licencjodawcy :>
    > Nie możecie zrobic tak, aby z programu korzystała tylko *jedna* firma?
    ależ jak w ogóle wykażesz, która firma właśnie korzysta? :D - pacjent siedzi
    przed softem i klika. Umowa firmy z pacentem nie określają kiedy wykonuje
    zadania dla określonej z firm - ani nic tego nie wyróżnia

    > Firma B zleca firmie A (tej która ma licencje) *wszelkie* prace
    > wiazace się z korzystaniem z programu.
    aby była uzasadniona taka potrzeba, musiałoby zajść powyższe.

    > To wiesz co... może taniej jednak kupic te drugie licencje :>
    kupić bo nie kumam umowy/prawa? - niezmiernie pomocna rada :]

    Ludziska,,, a to nie można ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE?
    (czy coś nie tak jest z pytaniem: (czy łamanie prawa licencji występuje w
    podanym scenariuszu (i jesli tak to na czym on plega)?)

    Dla ułatwienia podam scenariusz2:
    Pracuję w firmie "A". "A" zakupiła jedną licencję na wspomiany soft - z
    której ja (pracownik) korzystam.
    Firma "A" powołała podfirmę/spółkę (nie znam się - wybaczcie i nie
    umieszczajcie mnie 'w niegodnych rozmówcach' z tego powodu) - nazwijmy ją
    "B". Teraz "B" podpisuje ze mną umowę i staję się jej pracownikiem.
    Korzystam z softu do zadań jak zawsze - i co: teraz łamię prawo licencji?

    Proszę o odpowiedzi: tak (ponieważ..) / nie (ponieważ... ) - z góry dzięki.
    Proszę zrozumieć, że nie zajmuję się kwestiami nawet stojącymi obok aspektów
    prawa, więc analogie czy odesłałania do tekstów porównawczych -
    niespeecjalnie są dla mnie pomocne.

    ps:
    Pozstawię dla ułatwienia pytanie w trzeciej formie:
    nasza spółka (A) kupuje licencje - sztuka dla użytkującego. "Nie mamy
    plaszcza Wykonawcy i co nam teraz zrobi".?