  • Data: 2009-10-03 11:13:25
    Temat: Re: [afera] dom kupiony przez CBA i notariusz
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wyskrobał(a):
    > No i bardzo ciekawy problem prawny, anulowania aktu notarialnego
    > zawartego...
    > no własnie, legalnie ? nielegalnie ?
    > stawający do aktu notarialnego miał dokumenty "operacyjne" czyli
    > fałszywe w świetle prawa (nie wiem jak toująć)...

    Każdy (prawie) student prawa wie, że czynność prawna dokonana z osobą
    nieistniejącą (podającą fałszywą tożsamość) jest nieważna. Wobec tego
    właściciel składa wniosek do sądu w trybie art. 189 KPC o stwierdzenie
    nieważności czynności sprzedaży i tyle. Mały problemik może być tylko w
    udowodnieniu, że ten człowiek naprawdę jest kimś innym. Bo skoro ma papiery
    (co z tego, że lewe), to de facto (na pierwszy rzut oka) jest tym, za kogo
    się podaje.

    --
    .B:artek.