    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "afera" Rywina - może mi ktoś wyjaśni
    Date: Fri, 11 Apr 2003 13:35:23 +0200

    Ja bym poszedł dalej w ocenie tej sytuacji. Ja po obejrzeniu kilku odcinków
    serialu komediowego pt. "Komisja Śledcza" doszedłem do wniosku, że nawet
    afery nie ma. Fakt, że oglądałem wyrywkowo i pobieżnie, bo mi szkoda czasu.
    Może mi coś istotnego umknęło.
    Afery nie ma, bo w gruncie rzeczy jak dotąd, to poza panem M. nie ma żadnej
    osoby, która by mogła powiedzieć kto, komu i za co miał dać te miliony. No i
    czy w zamian za te pieniądze mógł cokolwiek zapewnić, zaoferować. O innych
    dowodach w sprawie nie wspominając pomijając te taśmę z nagraniem.
    Pozostałe osoby wypowiadają się w kategoriach: "słyszałem w obiegowej
    opinii", albo zgoła "sądzę, że". I to mają być świadkowie? To farsa, a nie
    śledztwo. I odnoszę wrażenie, że nawet członkowie komisji nie wiedzą
    dokładnie, czego chcą dowieść. Im zależy na rozgłosie i ciągnięciu sprawy
    jak najdłużej. Im wyżej postawione osoby wezwą przed swe oblicze, tym
    bardziej podniesiony zostanie prestiż zgromadzenia. A to, że te osoby mogą
    nie mieć żadnej wiedzy merytorycznej w tej sprawie, wydaje się pozostawać
    zupełnie bez związku.
    Ostatnio ktoś z komisji dowiedział się, że jest coś takiego, jak biling
    telefoniczny. Jako cywil nigdy wcześniej tego nie widział, więc mogąc to
    obejrzeć faktem tym się - moim zdaniem - niezdrowo podniecił. No i będą
    teraz wzywać każdą osobę, z którą Pan. R. rozmawiał przez telefon. Ciekawi
    mnie tylko, do czego to ma zmierzać. No bo przecież nikt z polityków
    znajomości z Panem R. się nie wypiera. A wszak z samego bilingu trudno
    wywnioskować, o czym rozmawiali. R. zajmował się różnymi sprawami, więc nie
    wiadomo dokładnie o czym wówczas rozmawiali. I pewnie się nie dowiemy.
    Powiem szczerze, że jestem zaskoczony, że oni tak te rozmowy pamiętają.

    Aferą, to dla mnie jest właśnie robienie z tego afery. Myślę, że winnego tej
    afery należy szukać wśród osób, które odniosą korzyść w rozpętaniu jej. Czas
    pewnie pokaże, kto osiągnie największą korzyść. Odnoszę chwilowo wrażenie,
    choć mogę się mylić, że największą korzyść odniosą ugrupowania prawicowe.
    Zobaczycie, że przy następnych wyborach będą krzyczeć, że lewica jest
    skorumpowana, bo prowadzono śledztwo w tej sprawie. To, że w jego wyniku nic
    nie ustalono, to też będzie wina lewicy, bo mają większość w komisji
    śledczej (nie wiem, czy mają, ale pewnie tak) i swojego Prokuratora
    Generalnego. Coś mi się zdaje, że mamy powtórkę ze sprawy Premiera Oleksego.
    Cóż, że w końcu udowodniono, że chłop nie winny. I tak został skazany. Ale
    to NTG i chyba się zapędziłem.