eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoadn. na f-rze : towar jest wlasnoscia sprzedajacego do czasu zaplaty itp › Re: adn. na f-rze : towar jest wlasnoscia sprzedajacego do czasu zaplaty itp
  • Data: 2009-02-06 11:16:48
    Temat: Re: adn. na f-rze : towar jest wlasnoscia sprzedajacego do czasu zaplaty itp
    Od: Czarek <4...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lut, 11:54, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Art. 589 kc Jeżeli sprzedawca zastrzegł sobie własność sprzedanej rzeczy
    > ruchomej aż do uiszczenia ceny, poczytuje się w razie wątpliwości, że
    > przeniesienie własności rzeczy nastąpiło pod warunkiem zawieszającym.

    Dzięki, właśnie tego mi brakowało :) Czyli jednak, zgodnie z art. 590,
    powinno to być zastrzeżone na fakturze? Pytam, bo sam jestem w
    podobnej sytuacji, z tą różnicą, że ja wymagam podpisania umowy
    ogólnej i szczegółowego aneksu, w którym właśnie jest punkt, że do
    chwili wpływu należności na moje konto, towar pozostaje moją
    własnością.

    > Jeśli już to stosowne postanowienie mogłoby być nieważne, ale na pewno
    > nie cała umowa.

    Ech, no oczywiście, moja nieścisłość :)

    > W życiu...

    Noooo... w życiu wiadomo, nie, a w prawie? :) Czy mógłbyś podać
    ważniejsze różnice między posiadaniem a własnością i jakie przepisy to
    regulują?

    Czarek