  • Data: 2008-08-25 20:21:12
    Temat: Re: abonament za internet
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patryk Włos wrote:

    > Ale woda jest dla dostawcy tania, a Internet drogi. W związku z tym
    > dostawcy wody są zainteresowani jak największym jej zużyciem, zaś
    > Internetu wprost przeciwnie - kasują za szybkość, ale liczą na to, że
    > użytkownik będzie z niej korzystał sporadycznie.
    >
    > Co więcej, w przypadku wody, sprzedaje się ją tylko raz. Natomiast w
    > przypadku Internetu, dostawca kupuje od swojego dostawcy 1 megabit
    > "gwarantowany" (znacznie droższy), po czym sprzedaje go abonentom np.
    > ze 20 razy. Trik polega na tym, że jeśli na tym jednym megabicie jeden
> [...]

    no więc zarówno wodę jak i prąd czy telefon sprzedaje sie podobnie jak
    internet, zakłada sie pewien współczynnik równoczesności sporo mniejszy niż
    prosta suma wszystkich odbiorców. Stad gdy wszyscy odbiorcy prądu w danej
    stacji tarfo podłączą odbiorniki wysycające przydzieloną moc zamówioną w
    100% stanie sie to co ostatnio w warszawie, sieć energetyczna padnie, A z
    kranów zacznie ciurkać a nie lać sie pełnym strumieniem.