    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Mon, 18 Dec 2023 19:34:26 +0100
    <tvf1zov0jx49$.1njkc9kb75f8d$.dlg@40tude.net>
    <y...@4...net>
    <8wuw0jwo4j5s$.6f97p7k28j4j$.dlg@40tude.net>
    <B6rfN.10380$RCGb.1420@fx10.ams1> <ulm9t3$d8n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <3nz3m8txtzyy$.zims0ym56uzh$.dlg@40tude.net>
    <ulq1ut$juk$6$Shrek@news.chmurka.net>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:17:51 +0100, Shrek wrote:

    > Ale to dotyczyło bardziej miast niż wiosek. Po wioskach to gdzieś
    > słyszałem że przydupas pana był zwykle żydem i motywował do pracy... Ale
    > nie wiem czy prawda.

    Chyba nie.
    Natomiast karczmę miał, w dzierzawie, chłopów rozpijał :-)

    > Żydowski? Zapodasz? Myślałem że to starynkiewicz (nawiasem mówiąc jedyny
    > urzędnik carski który ma swój plac, chyba pomnik i nikt nie nosi się z
    > zamiarem derusyfikacji tegoż) z lindejem są kanalizację odpowiedzialni.

    Komisja d/s wpływów rosyjskich przeoczyła?

    https://pl.wikisource.org/wiki/Kanalizacya_miasta_Wa
    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi
    https://polona.pl/preview/cb305681-623e-4b39-8d31-3b
    bb19b41989

    https://www.woda.edu.pl/artykuly/z_historii_kanaliza
    cji_warszawskiej/

    > No ale ja zastanawiam się nad sytuacją na wsi. A studia to raczej
    > wielkomiejskie zajęcie.

    Miejskie, ale tez i szlacheckie. Szlachta w 1920 to juz nie ta, co
    wcześniej, ale ciągle. Cos tam wypada studiować, moze nawet inżynierem
    zostać..

    No i stwierdzasz fakt, ze Żydów na uczelniach za dużo, a dla
    "prawdziwych Polaków" brak miejsc ...

    J.