    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Thu, 14 Dec 2023 18:12:53 +0100

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Cos 7 tys sie przyznaje do takiego wyznania.
    > [...]

    A to zależnie jak akurat pasuje. Jak akurat pasuje żeby wyszło mało
    [np. pod sugestie jak niewielu Holocaust (za okupacji) przeżyło] to
    liczą po wyznaniu. Jak akurat pasuje odwrotnie to tak policzą że im
    200-300 tys. wyjdzie AFAIR.

    Ilu "czerwonych Żydów (z UB)" wyznawało judaizm? Dzieci niby w innym
    duchu wychowali (w większości)? Czy szans przeżycia Niemieckiego Gazu
    nie miał większych Żyd przechrzta co mógł wyciągnąć (prawdziwe)
    świadectwo chrztu, nie był obrzezany i mówił po polsku bez akcentu?
    Niemcy vel. naziści uznawali za Żyda po *dziadkach* [A].

    Niektórzy Żydzi się asymilują. Tyle ze "odpadają" w takim tempie że
    "jądro" trwa (już) tysiąclecia.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mischling

    --
    A. Filip