  • Data: 2023-12-14 19:34:58
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Dec 2023 18:12:53 +0100, A. Filip wrote:

    > A to zależnie jak akurat pasuje. Jak akurat pasuje żeby wyszło mało

    te 7 tys to podobno ze spisu powszechnego, ale ... prawie 8 mln
    odmówiło odpowiedzi o wyznanie.

    > [np. pod sugestie jak niewielu Holocaust (za okupacji) przeżyło] to
    > liczą po wyznaniu. Jak akurat pasuje odwrotnie to tak policzą że im
    > 200-300 tys. wyjdzie AFAIR.
    >
    > Ilu "czerwonych Żydów (z UB)" wyznawało judaizm?

    Chyba niewielu. Do UB tylko zaufani towarzysze mogli trafić,
    niewierzący/niepraktykujący :-)

    > Dzieci niby w innym duchu wychowali (w większości)?

    Ci moze i w ateistycznym ... o ile mieli dzieci ..

    > Czy szans przeżycia Niemieckiego Gazu
    > nie miał większych Żyd przechrzta co mógł wyciągnąć (prawdziwe)
    > świadectwo chrztu, nie był obrzezany i mówił po polsku bez akcentu?
    > Niemcy vel. naziści uznawali za Żyda po *dziadkach* [A].

    No własnie.
    Ale jak sie wczeniej zasymilował, to mógł sie łatwiej schowac, uciec

    > Niektórzy Żydzi się asymilują. Tyle ze "odpadają" w takim tempie że
    > "jądro" trwa (już) tysiąclecia.

    Przed wojną to dzietność była duża, nie tylko wśród Żydów.
    Umieralność tez spora ...
    Ale skoro u nas są katolicy, to co się dziwić, ze Żydzi też trwają w
    wierze ...

    > [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mischling

    J.