    From: jontek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w ciagu 10 dni
    Date: Tue, 02 Dec 2008 15:46:52 +0100

    scream pisze:

    > Druga sprawa to klient może powiedzieć, że jak wysyłał to było dobre a
    > widocznie popsuło się w transporcie. Nie udowodnię mu tego, a firma
    > kurierska raczej też umyje ręce bo wiadomo, towar kruchy i różnie może być.

    ja bym w takiej sytuacji wogóle nie przyjął zwrotu, zawołał kuriera i
    kazał sporządzić protokuł szkody (ma taki obowiazek), nastepnie całośc
    odesłał klietnowi i niech on sobie dochodzi odszkodowania od firmy
    kurierskiej. I nie pisz że firma kurierska umywa ręce, bo jak sie
    podejmuje przewozu to to bierze odpowiedzialność. Kruche materiały
    powinny być oznaczone "szklankami" a jak nie sa to tym gorzej dla
    klienta i firmy kureirskiej, niech się żrą między sobą.
    A Ty sie nie przejmuj tym za bardzo, najwyżej będziesz się bronił przed
    sądem konsumenckim i powinieneś to wygrać.

    Jedna uwaga: jak odbierasz KRUCHY towar od klienta, to już przy kurierze
    otwieraj paczke. Jeżeli nie podpiszesz odbioru i jest potłuczone, to nie
    podpisuj, a jak uparty kurier i każe podpisac przed dotknięciem paczki,
    to podpisz ale nie pozwól mu odejść przed sprawdzeniem, nawet pobieżnym
    i jak potłuczone - od razu protokół.