    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru kupionego przez internet - drobny sprzęt AGD
    Date: Tue, 13 Oct 2009 10:27:05 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ....i?
    > (ta teza potwierdza to co napisano wyżej - 3 miesiące, do momentu
    > "powiadomienia", od powiadomienia 10 dni).

    Oj, zwróć uwagę na różnice w brzmieniu dwóch przepisów:

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w
    terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia.
    Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie
    trzech miesięcy od jej wykonania.

    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od
    umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    W tym drugim przypadku wydaje się, że potwierdzenie musi pochodzić od
    sprzedawcy, a nie od kogokolwiek, jak w art. 4.

    Wombi miał więc rację, odnosząc się krytycznie do stanowiska przedmówcy,
    o tym że autor wątku ma na odstąpienie 10 dni od momentu dowiedzenia się
    na grupie o takim prawie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl