  • Data: 2010-08-04 06:02:42
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef pisze:

    > Większość praw jest przecież takich - mamy prawo do pewnych
    > rzczy, które są obojetne drugiej stronie.
    > W tym akurat wypadku nie możesz przecież powiedzieć, ze kupujący
    > ma zakaz zwrotu towaru :-)
    > Ma prawo chcieć oddać, to czy uda mu się
    > to prawo zrealizować czy nie to już odrębna sprawa.
    >
    > Ale widzę, że zmierzamy do analizy czy "oddać" czy "próbować oddać",
    > a nie o to przecież chodzi.

    "Prawo do" tak naprawdę nic nie znaczy, np. "prawo do pracy" ani nie
    nakazuje pracy, ani nie zapewnia pracy, ani nie nakazuje komuś kogoś
    zatrudnić.

    Jest to pomylenie pojęcia. Skuteczne może być tylko prawo unikania
    czegoś, np. niby "mam prawo do" oglądania ładnych pań, ale ładne panie
    mają większe prawo unikać podglądania (np. w przebieralni).

    --
    Liwiusz