    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie lekarskie
    Date: Sun, 13 May 2012 22:06:22 +0200

    > Oczywiście. A budynek szkoły może się spalić. Co nie znaczy, że Dyrekcja
    > wszystkie te scenariusze ma rozpracowane

    A dlaczego nie? To nie jest zwykły dzień nauki, gdy jeśli coś się
    wydarzy, to nikt nie ucierpi z powodu przerwania lekcji, tylko dzień
    matur, więc wypadałoby przygotować jakiś plan B i wyjście awaryjne
    "jakby co".

    > No wszelkie manewry są bolesne, kosztowne i kłopotliwe dla Dyrekcji, a O
    > Tym Była Mowa.

    Dlatego po raz kolejny podkreślę - jak ktoś jest dupa, a nie manager, to
    może i faktycznie cierpi. Jeśli ktoś potrafi pomyśleć na zapas, to mało
    go wzruszy fakt, że jakiś nauczyciel nie pojawi się w szkole z powodu
    choroby. Gdyby takie banalne przypadki miały spędzać sen z oczu osobom
    zarządzającym firmami, choćby i państwowymi, to powinny od razu tylko
    wziąć i się pociąć.

    > No to się nadaje do kryminału. Chyba że powodem był jakiś naprawdę
    > znaczny kataklizm.

    Nie bardzo rozumiem. Gdy w Twojej szkole średniej (zakładając, że
    edukacji nie zakończyłeś na szkole zawodowej) odbywały się matury, to
    reszta klas chodziła normalnie na zajęcia? Nie sądzę.
    Teraz jest dokładnie to samo, więc o jakim kryminale mówisz?
    Pomijam już to, że dyrektor szkoły ma jakąś pulę wolnych dni do
    rozdysponowania wg własnego uznania (nawet 10 dni).
    I pomijam, że nawet w razie awaryjnego zwolnienia klasy z jakiegoś
    powodu, można te dni po prostu odpracować w soboty, co zresztą
    wielokrotnie miewa miejsce.

    > Ciekawe co waćpani by zrobiła mając braki kadrowe i musząc realizować
    > zarówno lekcje jak i egzaminy w tym samym czasie.

    Braki kadrowe w czasie dwucyfrowego bezrobocia?
    Ja raczej coraz częściej słyszę o wysyłaniu nauczycieli na zieloną
    trawkę i zamykaniu szkół, bo dzieciaków coraz mniej, niż o brakach
    kadrowych.
    Ale nawet zakładając taką sytuację, to zrobiłabym to, co pisałam
    wcześniej - awaryjne przesunięcie pozostałych pracowników szkoły
    (bibliotekarka, pedagog itp.) na inne stanowisko, a jeśli to niemożliwe,
    to po prostu odwołanie zajęć - wszystkich lub wybranych. Naprawdę nie
    rozumiem problemu - jak świat światem podczas matur chorują nauczyciele
    i nikomu nie spędza to snu z powiek.

    N.