  • Data: 2013-03-06 17:36:37
    Temat: Re: Zrzeczenie się prawa do spadku i sprzedaż nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    poszukiwacz wrote:
    > Na czyje konto bankowe ma płacić nabywca udziałów?
    > Myślałem że w akcie notar. sprzedaży powienien być opisany podział ceny
    > sprzedaży dla zbywców i ich indywidualne konta.

    tez nad tym myslalem.

    W akcie notarialnym nie musi byc o tym ani slowa.
    po prostu wspolna sprzedaz to i kasa wspolna i ani kupujacego ani
    notariusza nie interesuje co sprzedajacy dalej z tą kasą zrobią

    Ale nie widze przeciwskazan, zeby juz w akcie notarialnym zapisac jakie
    sumy wplywaja na czyje konta lub ile gotowki dostaja poszczegolne osoby.
    I dobrze by bylo zeby podzial byl taki jak proporcje współwłasnosci, aby
    US sie nie mial czego przyczepic.

    Natomiast jesli kupujacy przyniesie gotowke?
    No coz kazdy bierze swoje i czesc.
    Jakby sie US pytal skad tyle kasy, to pokazuje sie akt notarialny i po
    sprawie. Oczywiscie wygodniej i bezpieczniej w razie czepiania sie US
    nie miec gotowki, dlatego ja bym od razu tą gotówkę wpłacił na konto
    zbey miec slad ile wziąłem.

    No a jak sie chce byc bardziej papieski niz papiez, to zalozylbym "na tę
    okolicznosc" wspolne konto. i tam albo wplacil calosc gotowki, albo tam
    przyjał przelew, po czym juz przelewem podzielił kase na poszczegolne
    osoby i konto zamknał.

    Wszystko jeszcze zalezy od kwoty.
    jak mowimy o majatku wartym milion, gdzie kazdy dostaje po kilkaset
    tysiecy, to tak bym wlasnie zrobil.

    Jak mowimy o tansakcji 100 tys, gdzie np jeden z racji wiekszej
    wspolwlasnosci dostaje 80 tys, a pozostali np po 10 tys, to bym sie tymi
    10 tys po prostu nie przejmowal, a w US w razie czego powiedzial ze
    przejadlem gotowke. Szczegolnie jak np. regularna wyplate tez sie bierze
    gotowka. Jak przelewem, to z lekka powinno na wyciagu byc widac, ze nie
    zuzywamy tyle szmalu co zwykle.