  • Data: 2005-06-25 20:03:40
    Temat: Re: Zrzeczenie się obywatelstwa?!
    Od: zegar <r...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

    Carmine wrote:
    > U?ytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mysle ze moglbys miec z tym problem bo jest jakas konwencja miedzynarodowa o
    > zapobieganiu bezpanstwowosci i generalnie troche "na sile" nadaja
    > obywatelstwa bezpanstwowca :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Chodzi pewnie i umowy dotyczace uznawania statusow i przydzielanie
    dokumentow podroznych osobom bez obywatelstwa. Takich troche dziwnych
    miedzynarodowych paszportow. Nadanie obywatelstwa wiaze sie z przyjeciem
    odpowiedzialnosci panstwa, jak chocby do zasilku dla biednych. Wiec nikt
    tak ochoczo nie zglasza sie po uchodzcow. Niemcy swojego czasu placili
    Bosniakom i Serbom po 10 tysiecy USD plus bilet za dobrowolny powrot.
    Widac w ogolnym rozrachunku oplacalo sie.

    Wracajac do zgody magistra na zrzeczenie sie, to twierdze ze ten wymog
    jest niewazny, chocby dlatego ze stawia urzednika w pozycji
    sredniowiecznego feudala.