    From: Nikodem Nijaki <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrodla aplikacji - co to wlasciwie jest?
    Date: Fri, 03 Dec 2004 08:22:18 +0100

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > Napisalem aplikacje w php. Zasmiecilem ja obfuscatorem, nie
    > skompilowalem, po konwersji ma nastepujaca postac:

    (...)
    > Nie jest to binarka.
    > Czy to w dalszym ciagu jest kod zrodlowy?

    nie, bo jest "po konwersji"

    > Jaka jest prawnicza definicja kodu zrodlowego?

    prawniczej nie ma, ale w Wikipedii można przeczytać:

    Kod źródłowy (również źródło lub źródła) to jedna z postaci programu
    komputerowego - tekst w pewnym języku programowania przeznaczony do
    analizowania i modyfikacji przez człowieka. Kod źródłowy, w celu
    doprowadzenia do postaci czytelnej dla maszyny, musi zostać zapisany na
    nośniku komputerowym, oraz przetworzony przez translator na kod
    maszynowy. W językach interpretowanych ta faza jest wykonywana w sposób
    automatyczny, niewidoczny dla użytkownika (zwykle programisty),
    natomiast języki kompilowane wymagają wykonania osobnej czynności.

    Oprócz poleceń dla maszyny źródło bardzo często zawiera komentarze
    mające wyjaśnić cel pewnych fragmentów kodu.

    nn