  • Data: 2024-01-26 20:10:44
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.01.2024 o 19:02, J.F pisze:

    > Niby tak tylko trudno to zrobic, jak dookoła większość to
    > "innowiercy". A w zasadzie to chrzescijanie byli wczesniej
    > innowiercami.

    > W tym 381 moze i tak, ale wczesniej byl chocby 311.
    > Musiała słaba być ta poganska wiara, ze bluźnierców chrzescijan nie
    > pozabijali :-)

    Dobra, tylko nie wiem czy my na to dobrze patrzymy. A patrzymy przez
    pryzmat średniowiecza, wypraw krzyżowych, palenia czarownic. Patrzymy
    przez pryzmat Jihadu. Patrzymy przez pryzmat okrutnego Boga ze starego
    testamentu. I co myślimy? Ano myślimy, że jeszcze wcześniej to hoho
    musiało być, praśredniowiecze religijne, dla którego średniowiecze to
    była pierjestrojka normalnie i odwilż ;) A równie dobrze mogło być tak,
    jak dziś między weganami i mięsożercami. Jedni na drugich trochę krzywo
    patrzą, ale nic złego się nie dzieje dopóki jedni drugich nawracać nie
    próbują.

    No i wkracza cesarz i mówi: Chrześcijanie gut, reszta be. No i się
    zaczyna średniowiecze z wszelkimi konsekwencjami.

    Hałderju ;)

    PD