    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znieważenie osoby zmarłej.
    Date: Fri, 21 Aug 2015 13:31:49 +0200
    <mquin1$4u6$1@node1.news.atman.pl> <mqvgag$4ev$1@node1.news.atman.pl>
    <mqvhua$6dn$1@node1.news.atman.pl> <mqvivm$7al$1@node1.news.atman.pl>
    <mr1i80$6m2$1@node1.news.atman.pl> <mr2ceo$8p9$1@node2.news.atman.pl>
    <mr45dd$ut6$1@node2.news.atman.pl> <mr4ag2$45q$2@node2.news.atman.pl>
    <mr4coi$27c$2@node1.news.atman.pl> <mr4db2$2n5$2@node1.news.atman.pl>
    <mr4dsp$7og$1@node2.news.atman.pl> <mr4fpj$5ca$1@node1.news.atman.pl>
    <mr4g49$a1j$1@node2.news.atman.pl> <mr4gn2$6ec$1@node1.news.atman.pl>
    <mr6g3m$942$2@node2.news.atman.pl> <mr6gqa$7vb$1@node1.news.atman.pl>
    <mr6i02$atv$1@node2.news.atman.pl> <mr6img$bej$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@w...eu> <mr6k02$b81$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@w...eu> <mr6lge$cl1$1@node1.news.atman.pl>

    news:mr6lge$cl1$1@node1.news.atman.pl...

    > No więc dziś (i w bliższej przyszłości, oraz dalszej i bliższej
    > przeszłości - tak mniej więcej od 44) Hitler zostałby skazany za
    > ludobójstwo w obozach koncentracyjnych. Pomysł, że mógłby się wykpić
    > zwykłym "ja nic nie wiedziałem" należy nawet nie do jakiejś przyszłości, a
    > jedynie do alternatywnej rzeczywistości (gdzie wygrałby ona wojnę, albo
    > potrafił zbudować rakietę kosmiczną, czy miałby inne zalety). Być _może_
    > nie zawisłby na sznurku, a robił w dożywociu w PR jako symbol niemieckiego
    > wstydu i rozmiaru zwycięstwa aliantów.

    W przypadku samego Hitlera - symbolu tamtej wojny - faktycznie
    trudno wyobrazić sobie jego dalszą spokojną egzystencję. Ale
    wielu bezpośrednio odpowiedzialnych jednak spokojnie dożywało
    swoich dni. I to nie wcale w Ameryce Pd, tylko w Niemczech.

    Niedawno czytałem artykuł o niemieckich żołnierzach, skazywanych
    zaocznie przez włoskie sądy za kierowanie masakrami włoskiej
    ludności cywilnej. Sądy niemieckie odmawiały ich ekstradycji do
    Włoch, z uwagi na zbyt słabe (ich zdaniem) dowody (faktycznie
    chodziło o politykę, niechęć do płacenia odszkodowań, itd.).
    Włosi też nie naciskali specjalnie mocno, gdyż mieli za uszami
    własne zbrodnie w Afryce Pn, więc na energicznym wywoływaniu
    tematu nikomu z decydentów nie zależało.