    From: " " <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zniewazenia godla narodowego
    Date: Tue, 17 Feb 2009 17:24:14 +0000 (UTC)

    lublex <l...@o...pl> napisał(a):

    > Ten konkretny ptak nie jest naszym godłem.
    >
    > Art. 28.
    > 1. Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w
    > czerwonym polu.

    Art 137 mowi: Kto publicznie znieważa, niszczy, uszkadza lub usuwa godło,
    sztandar, chorągiew, banderę, flagę lub inny znak państwowy,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Widze, ze faktycznie godlem nie jest, ale moze w takim razie jest "innym
    znakiem panstwowym"? Co to w ogole sa inne znaki? I jak traktowane sa wizerunki
    orla na monecie?
    Czy mam rozumiec ze wszelkie oskarzenia o zniewazenie nie maja podstaw, a tym
    samym organizator konkursu postapil nieco zbyt pochopnie usuwajac prace ze
    strony glownej? Czy moze jednak cos jest na rzeczy i wynik hipotetycznej
    rozprawy zalezy od poziomu sedziow/prawnikow?
    Pozdrawiam
    Tomasz