  • Data: 2005-09-14 12:02:54
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności działki
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dg8p2p$hco$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jest sobie działka nie rolna o pow. 0,44 ha i troje współwłaścicieli o
    > współwłasności 1/2, 1/4 i 1/4. Czy wielkość działki może być tu przeszkodą
    > w zniesieniu współwłasności? Mniejsze działki po zniesieniu współwłasności
    > miałyby 0,11 ha. Telefonicznie w gminie na zapytanie odpowiedziano, że nie
    > ma problemu "no, chyba, że jakieś takie małe działki, że nogi postawić nie
    > można". Nogę postawić można, ale jako że nie padły żadne konkretne
    > wielkości myślę sobie, że różnie to może być.
    > W związku z powyzszym mam pytanie drugie - czy można znieść współwłasność
> [...]
    Witam
    Od kiedy to wójt dokonuje zniesienia wspołwłasności ???
    -humor wszechczasów.
    Powyższą kwestię regulują przepisy art. 195 do 221 k.c
    oraz art.art.617 i nast. k.p.c.
    Współwłasność można również znieść poprzez zgodne oświadczenie woli , co do
    podziału, u notariusza.
    W przypadku braku zgody między współwłaścicielami,- pozostaje jedynie droga
    sądowa ., czyli stosowny wniosek o zniesienie współwłasności skierowany do
    Sądu Rejonowego w obrębie którego położona jest owa nieruchomość