    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znajomy skorzystal z mojego konta a teraz mam problem HELP
    Date: Wed, 8 Dec 2004 23:47:39 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bqo98.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Lopez" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cp7u9m$9eu$1@inews.gazeta.pl...

    A miałeś jakąś umowę z tym pozywającym Cię? Bo jak nie, to mu odpisz, że
    pieniądze przyjąłeś w imieniu Twojego kolegi i na jego prośbę. Przekazane
    pieniążki mu przekazałeś i nie czujesz się dłużnikiem kogokolwiek. Działałeś
    jako pełnomocnik i jeśli nawet na skutek powyższej czynności powstało jakieś
    zobowiązanie, to Ty jego stroną nie jesteś. Pełnomocnictwo było ustne. Na
    sztukę powołaj się na art. 95§2 kc.

    Facet mógł by Cię co najwyżej ścigać z bezpodstawnego wzbogacenia, upierając
    się, że omyłkowo na Twoje konto to przelał. Wiem, że było by to niezgodne z
    prawdą, ale załóżmy, że gość pójdzie w zaparte i przyjmie taką linię ataku.
    No ale ty owym domniemanym bezpodstawnym wzbogaceniem rozporządziłeś w
    dobrej wierze. To gość musi dowieść, że działałeś w złej wierze, a jakoś
    cienko to widzę w świetle opisanych przez Ciebie faktów.

    Jedyny kłopot by był, jakby się okazało, że Twój kolega wypiera się
    otrzymania za Twoim pośrednictwem pieniędzy. Bo pewnie pokwitowania od niego
    nie brałeś. Ale chwilowo, jak rozumiem z tym kłopotu nie ma.