    From: "Bartek" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana ojcostwa -czy możliwe?
    Date: Mon, 1 Nov 2004 12:45:30 +0100

    > Kodeks Rodzinny:
    >
    > Art. 90. § 1. Jeżeli matka małoletniego dziecka zawarła małżeństwo z
    > mężczyzną, który nie jest ojcem tego dziecka, małżonkowie mogą złożyć
    przed
    > kierownikiem urzędu stanu cywilnego oświadczenie, że dziecko będzie nosiło
    > nazwisko męża matki. Jeżeli dziecko ukończyło lat trzynaście, do nadania
    > nazwiska męża matki potrzebne jest wyrażenie zgody przez dziecko
    osobiście.
    > § 2. Nadanie dziecku nazwiska męża matki nie jest dopuszczalne, jeżeli
    nosi
> [...]

    Dzięki, ale mam jeszcze takie pytanie. Po tym jak dziecko będzie
    przysposobione i nadane mu będzie nazwisko męża, jakie prawa w takiej
    sytuacji będą przysługiwały biologicznemu ojcu, czy nadal będzie miał prawo
    za sobą, kiedy przypomni sobie o dziecku i zechce je zabrać na pewien czas?
    (określony oczywiście przez sąd).