    From: "Johny Walker" <1...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana nazwiska. Powinno być prroste a nie jest...
    Date: Tue, 28 Jan 2003 15:28:15 +0100

    Użytkownik Johny Walker <1...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b13arg$el$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Po ślubie postanowiłam przez pewien okres, ze względów osobistych pozostać
    > przy panieńskim nazwisku. Po kilku latach chciałam przyjąć nazwisko męża.

    Ustawa z dnia 15 listopada 1956r. wrza z dalszymi poprawkami mówi w art.1
    ust. 3 "...Zmiana może dotyczyć również nazwiska rodowego kobiety, która
    pozostaje lub pozostawała w związku małżeńskim..."

    Urząd Miasta w Krakowie bez problemów od ręki może przeprowadzić taką zmianę
    ( sugerowano mi przemeldowanie żony do Krakowa ). Problem polega na tym, że
    urzednicy z krakowskiego UM interpretujązapis cytowanego paragrafu ( według
    mnie, oczywiście jestem stronniczy ) prawidłowo, a urzednicy z UM Wrocławia
    ( NIE WIADOMO CZEMU ) w przedziwny, niezrozumiały i co najważniejsze
    niezgodny z jej treścią sposób !!!

    No cóż, pozostaje droga administracyjna, odwołania itp. Tylko po co sobie
    utrudniać życie ???

    Irena