  • Data: 2005-08-11 08:35:21
    Temat: Re: Zmiana daty urodzenia
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdzie się zgłosić i na co powołać, jeśli chciałbym zmienić datę urodzenia?

    Do właściwego ze względu na USC sądu rejonowego - należy złożyć wniosek o
    sprostowanie aktu urodzenia (a jeśli się ożeniłęś, to i małżeństwa,jeśli
    masz dzieci - to i akty urodzenia tych dzieci bo tam jest data Twoich
    urodzin).
    Por. art. 30-33 prawa o aktach stanu cywilnego.

    > Wpisaną mam powiedzmy datę 2 stycznia 1955 roku, a naprawdę urodziłem się
    > (oczywiście w domu, nie szpitalu) i mam na to świadków, w grudniu 1954
    > roku.

    Świadkowie będą świadkami, a rzeczą sądu będzie, czy dać im wiarę. Jeśli
    chcesz z tego wyciągnąć jakieś korzyści, to sąd będzie bardzo podejrzliwy.
    Nie wiem czy się opłaca - zmiana wszystkich dokumentów, nr PESEL (bo tam
    jest data urodzin) i spore komplikacje na przyszłość we wszystkich
    instytucjach, których podawałeś swoje dane.
    JK

    --
    Tępmy e-analfabetyzm - http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html