eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZłozyc zawiadomienie na policje czy wytoczyć samemu sprawe?? › Re: Złozyc zawiadomienie na policje czy wytoczyć samemu sprawe??
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Złozyc zawiadomienie na policje czy wytoczyć samemu sprawe??
    Date: Fri, 19 Mar 2004 00:15:20 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc215.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "A.S." <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4059E475.10C5248D@go2.pl...

    > 3. Przeczytaj umowe jeszcze raz.

    Umowa z wystawieniem lub nie faktur ma związek luźny, by nie napisać
    żaden.

    > 4. Wystawiajacy fakture ma obowiazek wystawiania ich duplikatow na kazde
    > zadanie.

    Ja odnoszę wrażenie, ze pytający nie może dostać nie tyle duplikatów, co
    oryginałów.

    > 5. MSZ postepowanie admina nie ma nic wspolnego z oszustwem. art. 286 kk
    > jest ostatnio nagminnie uzywany, ale niewiele spraw ostaje sie w
    > procesie sadowym.

    Nie ma najprawdopodobniej. Chyba, że dowiedziemy, że admin celowo zawiera
    umowy, bierze opłaty aktywacyjne i później odłącza abonentów pod wyssanymi
    z palca argumentami. Bo wówczas to by było oszustwo. Choć w praktyce
    ciężko by było coś takiego udowodnić.

    > 6. Czy wiesz, ze jesli nie masz dowodow na popelnienie oszustwa - sam
    > poniesiesz prawne konsekwencje?

    A z ciekawości - jakie? Bo od razu wyjaśniam, że zawiadamiający o
    przestępstwie niekoniecznie musi znać właściwą podstawę prawną. Ba, może
    zawiadomić bezkarnie o czynie, który jemu się wydaje przestępstwem, a nie
    jest. Odpowiedzialność poniesie dopiero wówczas, jak zacznie w
    zawiadomieniu umieszcza fakty, które nie miały istotnie miejsca. W każdym
    innym wypadku dostanie postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w
    tej sprawie.

    > 7. Powiadamianie US (tak wlasciwie to o czym?? - masz podejrzenie, ze
    > admin nie placi podatkow?) - to zwykle swinstwo (MSZ).

    Dla czego świństwo? Wiesz, wszyscy płacimy podatki. Dla czego niektórzy
    mają płacić mniej. Mnie to na przykład osobiście wkurza. Dziś przez
    przypadek udowodniłem jednej pani, że w książkę przychodu wpisywała 10%
    przychodu, a ona się tłumaczyła, że przecież ZUS musi z czegoś płacić.

    > 8. MOIM SKROMNYM ZDANIEM - (to tylko przypuszczenie) - napieprzyles Pan
    > w sieci, a teraz sie rzucasz. Z mojego skromnego doswiadczenia
    > jednoznacznie wynika (od 5 lat jestem wlascicielem i prowadze siec
    > rozlegla), ze 90% abonentow NIE CZYTA UMOW ANI REGULAMINOW - problem
    > zaczyna sie, jesli uzytkownik np. robi to, co ty zamierzasz: chcesz
    > zniszczyc czlowiekowi zycie (adminowi), wsadzic go do pierdla, chcesz
    > zniszczyc jego prace (prawodopodobnie wieloletnia) - w dodatku chcesz
    > FORSY!! Widziales gdzies firme telekomunikacyjna, ktora zwraca OPLATE
> [...]

    Nie no, jestem w stanie się z Tobą nawet zgodzić ale pod kilkoma
    warunkami. Po pierwsze należało by dowieść, że faktycznie inicjujący wątek
    coś namotał. jeśli tak, to on powinien ponieść odpowiedzialność karną za
    to. Po drugie nie upoważnia to w żadnym razie admina do odmowy wystawienia
    rachunków, bo jedno nie ma z drugim związku.