  • Data: 2008-04-05 13:08:02
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jednak analizujac ruch idacy na pop3 mozesz zakladac, ze moze tam isc
    > korespondencja. Wiec jesli ja przeczytasz podpadasz pod kodeks karny.

    Bzdura, mówimy tu o włamaniu, uzywanie do połączeń serwerów proxy
    ustawionych na portach typowych dla "zwykłych" usług (http, smtp, pop3) to
    najbardziej elementarne rozwiązanie dla włamywacza.

    Wszystkie normalne systemu IDS/IPS analizują cały ruch, jego treść
    niezależnie od numerów portów. Nawet proste firewalle analizują treść
    pakietów a nie tylko nagłowki (np. w celu zapenienia QoS z uwzględnieniem
    ruchu p2p). Chciałbyś powiedzieć, że takie systemy są nielegalne?

    > Jak wybrnac z tego? To proste - zostawiasz analize tego odpowiednim,
    > UPRAWNIONYM sluzbom.
    Tak, to podłącze IDSa do telefonu i niech dzwoni na policję co 5 minut a oni
    przyślą fachowca niech analizuje...

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3