eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŹle wystawiona faktura. - DługieRe: Źle wystawiona faktura. - Długie
  • Data: 2004-09-09 19:00:34
    Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 9 Sep 2004 13:44:20 +0200, Dark naskrobał(a):


    > Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne nazwy.
    > Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke wystawia fakture
    > na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient odbiera i płaci kurierowi. I
    > teraz stwierdza że jest zła faktura.
    > Pytanie:
    > Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
    > wystawia poprawną i mu wysyła. ??


    Metoda 1 - IMO głupsza ale podobno bardziej 'lubiana' przez US
    Fakture - wszystkie kopie do zwrotu sprzedającego. Anotacja -> anulowano
    błędna nazwa firmy. I z innym numerem nowa faktura z poprawnymi danymi z
    adnotacją dotyczy fa-ry (stary numer).

    Metoda 2 - Teoretycznie zgodna z prawem
    Wystawić i wysłać note korygującą z poprawną nazwą.

    > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
    > fakturą?

    nie :)

    > Ja twierdze że nie - kolega że tak.

    bez przesady :). Komplikuje się gdy faktura dotyczy innego miesiąca i juz
    dawno jest zaksięgowana ale wtedy lepiej użyć metodę 2. O zwrocie towaru
    nie ma mowy (bo i po co?)

    > Kto ma racje?

    raczej ty :)


    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.09.04 00:51 fi5h

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1