  • Data: 2014-07-06 21:54:30
    Temat: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: Dezeusz <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-02 13:47, Liwiusz pisze:
> [...]

    Nie sądzę...
    Podstawa nabycia wskazująca tytuł prawny do lokalu (niekoniecznie wypis
    aktu notarialnego - może to być np. poświadczenie dziedziczenia) jest
    niezbędna:
    http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notar
    ialne/sprzedaz/
    Innymi słowy - sprawdzenie KW jest warunkiem koniecznym czynności, ale
    nie warunkiem wystarczającym.

    > Coś konkretniejszego?
    >
    > KW nie zgadza się z aktem sprzedaży - co wówczas?

    Istnieje coś takiego jak rękojmia wiary ksiąg wieczystych, która jest,
    nota bene, podstawą systemu gospodarczego - co w KW, to ważne. Możliwe
    są oczywiście omyłki - błąd może być popełniony przez sędziego /
    referendarza przy wpisie do KW lub przez notariusza przy akcie.

    Jeśli coś się nie zgadza (w przypadku aktualnego właściciela) - dobry
    notariusz powinien wcześniej sprostować (czy raczej - pomóc
    właścicielowi sprostować) treść KW i dopiero potem dalej dokonywać
    czynności...

    pozdrawiam
    DeZ