eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZerwanie umowy z tytułu utraty prawa do lokalu › Re: Zerwanie umowy z tytułu utraty prawa do lokalu
  • Data: 2007-08-27 15:35:09
    Temat: Re: Zerwanie umowy z tytułu utraty prawa do lokalu
    Od: Tony <m...@g...com.zamiast4e.daj2> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 24 Aug 2007 15:19:43 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Tony pisze:
    >
    >> umożliwiające działanie internetu na linii telefonicznej. Natomiast
    >> pracownik TP gdy dowiedział się, że zerwałem umowę z powodu przeprowadzki i
    >> grozi mi opłata rezygnacyjna poradził, abym udał się do najbliższej
    >> federacji praw konsumenta, gdyż taki zapis w umowie jest niezgodny z prawem
    >> - gdyby było inaczej, to TP także miałaby taki zapis w swoich umowach czy
    >> regulaminach, a jest inaczej.
    >
    > Brak takiego sformułowania w regulaminach TP nie oznacza że w razie
    > utraty prawa do lokalu TP nie naliczy opłaty. Utrata prawa do lokalu nie
    > jest okolicznością która leży po stronie operatora, więc ich to nic nie
    > interesuje.
    >
    >> Pytanie: czy taki zapis w umowie/regulaminie Netii o tym, że opłata
    >> rezygnacyjna może być naliczona z powodu zmiany miejsca zamieszkania (lub
    >> innymi słowy: że umowa wtedy mysi zostać zerwana) jest dopuszczalny?
    >
    > Dlaczego miałby nie być dopuszczalny ? Zmiana miejsca zamieszkania nie
    > jest okolicznością która wyłącza zastosowanie postanowień umowy jaką
    > zawarłeś z operatorem. Mogłeś przecież podpisać umowę na czas
    > nieokreślony, prawda ?

    Tak.

    Jednak utrata prawa do lokalu może także być spowodowana okolicznościami
    niezależnymi ode mnie. Ale taką sytuację porównałbym do utraty pracy a
    posiadania zaciągniętego kredytu przy braku ubezpieczenia - wtedy
    kredytodawcy nie interesują powody z jakich kredyt nie jest spłacany.

    Twoje pytanie jest celne, ale prawo gwarantuje także możliwość na przykład
    zwrotu towaru kupionego wysyłkowo do 10 dni - a także logicznym jest, że
    jak nie miałeś pewności to było nie kupować - za wyjątkiem ofert
    niezgodnych z rzeczywistością. Więc dopuszcza możliwość wycofania się
    konsumenta z podjętej wcześniej decyzji.

    Innymi słowy opieranie się na logice nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w
    przepisach. Generalnie pracownik TP był całkowicie przekonany o swojej
    racji, postanowiłem więc poruszyć temat tutaj.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Tony

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1