  • Data: 2002-02-22 14:04:42
    Temat: Re: Zdjęcie na wystawie u fotografa
    Od: "Moppek" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Buker" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a55io2$gf6$6@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Luk" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > zakładem
    >
    > Możesz zarzadać "zdjęcia zdjęcia" :) tj. usunięcia swojego wizerunku z
    > gabloty. Zgodnie z art. 23 KC wizerunek człowieka należy do dóbr
    osobistych
    > i jest tym samym prawnie chroniony. W przypadku odmowy możesz wystąpić do
    > sądu o nakazanie fotografowi usunięcia owego zdjęcia,
    > przeprosiny,odszkodowanie i ewentualnie wpłacenie pieniędzy na określoną
    > organizację lub cel charytatywny.

    ...ale najpierw zrób zdjęcie tej witryny z zamieszczonym Twoim zdjęciem, aby
    mieć dowód , że tak było + świadków.
    Potem napisz do fotografa liścik (wysłany polecony) gdzie napiszesz mu czego
    się od niego domagasz. Domagać się możesz tak - jak napisano powyżej:
    usunięcia, usunięcia + odszkodowania za bezprawne posługiwanie się,
    należności po wpłaceniu której nabędzie praw do dysponowania Twoim
    wizerunkiem , itd
    M.