    From: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjęcia w internecie a prawo
    Date: Thu, 11 Dec 2008 11:30:52 +0100

    Olgierd pisze:

    > Nie może być konkretniejszy, jakieś 1000 lat temu były przepisy bardzo
    > kazuistyczne "a jak kurę ukradnie, to 10 batów". A facet kradł krowę i
    > się okazało, że nie było sankcji za krowę.

    No to ja tu widzę ciekawą zagwostkę, kiedy coś może być uznane za dzieło
    w świetle prawa autorskiego.

    Jest taki obraz, kosztujący ładne setki tysięcy dolarów, który jest
    niczym więcej, jak białym płótnem. I w tym przypadku faktycznie nie
    można sprzedawców gotowych, pustych płócien oskarżać o plagiat, ale
    przecież nie można też temu artyście odmówić praw autorskich?

    > Biegłego można zawsze powołać, do każdej sprawy. Nawet strona może o
    > niego wnioskować.

    To jasna sprawa. Tylko czy w ocenie fotografii nie mamy do czynienia z
    opinią subiektywną? Wybór biegłego może mieć wpływ na wynik ekspertyzy.
    Mi się to osobiście nie bardzo podoba :/

    --
    Marek Witbrot

    www.playmobile.pl/marula