  • Data: 2005-12-16 20:26:29
    Temat: Re: Zbiorowy pozew do sadu przeciwko Kwasowi.
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    scream napisał(a):
    > (...)
    > Minister Ziobro mówił, że gdyby prezydent zmienił zastosowaną procedurę
    > ułaskawieniową i zwrócił się do niego o przekazanie akt, przed końcem
    > kadencji dostałby je. "W takim trybie, w jakim prezydent zwrócił się do
    > mnie wydając polecenie wszczęcia procedury ułaskawieniowej, ja, jako
    > prokurator generalny, jestem uczestnikiem tego postępowania i muszę
    > wydać wniosek z uzasadnieniem" - dodał.
    > (...)

    Szkoda że nasz genialny prokurator nie wskazał przepisu określającego
    taki tryb postępowania. Zgodnie z art.567§2 kpk albo powinien
    przedstawić akta (przepis milczy o wyrażaniu jakiejkolwiek opinii), albo
    (przy interpretacji, że prezydent zażądał jedynie wszczęcia postępowania
    z urzędu przez prokuratora generalnego) zwrócić się o opinię do sądów
    (sądu), ewentualnie przedstawić akta bez opinii sądów (§1 - znowu ani
    słowa o opinii prokuratora generalnego) .

    > Art. 497 KPK?

    że jak???
    przecież to o sprawie z oskarżenia prywatnego

    KG