  • Data: 2012-11-18 00:20:47
    Temat: Re: Zawał serca i ZUS
    Od: "Ajgor" <n...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości news:k88q1q$j07$1@news.task.gda.pl...

    > Nie.

    Nie do końca. Wypadek przy pracy to jest zdarzenie, które wyczerpuje cztery
    znamiona:

    1. Musi to być zdarzenie nagłe
    2. Musi powodować uraz
    3. Musi byś spowodowane przyczyną zewnętrzną
    4. Musi mieć związek z pracą

    Pierwsze dwa punkty wyczerpuje każdy zawał. Co do pozostałych dwóch, to każdy
    przypadek jest indywidualny. Nawet, jeśli ktoś chorował na serce, a wskutek
    przyczyny zewnętrznej dostał zawału, to i tak sąd może to zakwalifikować jako
    wypadek.
    Nie jestem prawnikiem, ale jako Społeczny Inspektor Pracy miałem do czynienia z
    takim przypadkiem, gdzie w pracy szef ochrzanił pracownika i doprowadzil go do
    takiego stanu, że gość miał zawał. Zakład uznał, że wypadk nie było, a pracownik
    odwołał się do sądu, i sprawę wygrał. Ale jest to mocno niejednoznaczne. Musi
    być dobra podstawa i dobry prawnik.
    Prawo związane z wup[adkami przy pracy jest tak rozmyte, że często w pozornie
    przegranej sprawie dobry prawnik może sporo wygrać.

    http://biznes.interia.pl/praca/news/zawal-serca-a-wy
    padek-przy-pracy-w-orzecznictwie-sadu,1442530,4204