  • Data: 2009-07-30 20:38:05
    Temat: Re: Zatrzymanie legitymacji
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 13:22:04 -0700 (PDT), MK napisał(a):

    > I tu się pojawiły moje wątpliwości - nie wydaje mi się, aby miał
    > uprawnienia do zabrania dokumentów.

    Ma takie samo uprawnienie, jak Ty, gdy przychodzi do Ciebie ktoś z
    upoważnieniem od kogoś z rodziny z podpisem notarialnie poświadczonym,
    żebyć wydać mu jakąś rzecz dla Ciebie cenną.
    Nabierasz podejrzeń, czy upoważnienie jest autentyczne i zatrzymujesz do
    wyjaśnienia. Sprawdzasz, kontaktujesz się z kim trzeba i sprawa się
    wyjaśnia.

    > Jak w takiej sytuacji powinien się zachować pasażer?

    Poddać się procedurom, żądać protokołu z czytelnie wpisanym numerem
    służbowym pracownika, porównać z identyfikatorem, a nawet chyba można
    zażądać okazania legitymacji kolejowej i dowodu osobistego, aby sprawdzić
    czy to autentyczny konduktor...

    > Pytanie na marginesie - czy legitymacja szkolna jest takim samym
    > dokumentem, jak dowód osobisty u osoby pełnoletniej?

    oj teraz chyba nie.

    Nieletni mogą na wniosek rodziców / opiekunów prawnych stać się
    posiadaczami dowodu osobistego

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php