  • Data: 2005-04-16 09:03:31
    Temat: Re: Zaświadczenie o nie zaleganiu ZUS
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15 kwi o godzinie 22:08, na pl.soc.prawo,
    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > Staram się o wydanie zaświadczenia o nie zaleganiu z opłatami ZUS do banku.
    > Działalność gospodarczą założyłem 08.2004. Do 11.2004 opłacałem wyłącznie
    > składki zdrowotne ponieważ byłem zatrudniony na umowę o pracę w firmie X i z
    > racji polskiego prawa nie musiałem płacić pełnej składki. Okazało się, że
    > pracodawca nie opłacił mojego ubezpieczenia i z tego powodu nie otrzymam
    > zaświadczenia z ZUS.

    Czyli rozumieć należy że ZUS przedstawił Ci decyzję o odomowie wydania
    zaświadczenia o nie zaleganiu z opłacaniem składek?

    > Obowiązek leżał po stronie pracodawcy, jednak wg ZUS w Legionowie wystarczy
    > to do odmowy wydania zaświadczenia.

    Oczywiście że to obowiązek płatnika składek a nie osoby ubezpieczonej.

    > No chyba, że opłacę pełne składki za okres 8-11.2004 wraz z odsetkami.

    Nie bądź głupi, i nie daj się zrobić w bambuko - żądaj pisemnej decyzji o
    powodzie nie wydania zaświadczenia o niezaleganiu z opłacaniem składek.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany