    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastrzeżona nazwa zabytku
    Date: Wed, 29 Jul 2009 16:20:39 +0200

    Marian Paździoch napisał(a):
    > Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wg. mnie oni po prostu tak sprytnie to napisali, że wcale nie zakazują, ale
    > czytając na pierwszy rzut oka wydaje się, że trzeba zapłacić za zgodę. A ta
    > zapłata podana na stronie dotyczy imo użycia ich zdjęć.

    Raczej wyraźnie napisali:

    Muzeum zabrania wykonywania zdjęć oraz realizacji filmów na terenie
    rezerwatu do celów publikacji naukowych, komercyjnych, reklamowych bądź
    internetowych bez zgody Dyrekcji Muzeum lub osoby upoważnionej.
    Fotografowanie na terenie rezerwatu bez prawa publikacji (w celach
    prywatnych) nie wymaga zgłoszenia.

    Swoją drogą z tą bramą to jest lekki strzał we własną stopę. Albo brama
    została wybudowana w neolicie, więc prawa do jej wizerunku ma jakiś lud
    nieustalony (nie byli to słowianie) albo wygląd bramy jest radosną
    twórczością nie mającą nic wspólnego z tym jak wyglądała kiedyś, jeśli
    tak, to można przyjąć, że muzeum celowo wprowadza w błąd zwiedzających.

    wer