    From: sensor <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastosowanie kpk w postępowaniu quasi-karnym
    Date: Fri, 4 Jun 2010 22:26:32 +0200

    Dnia Fri, 4 Jun 2010 12:13:32 -0700 (PDT), kuba napisał(a) w wiadomości
    qc.googlegroups.com>:

    > To, co, jej zdaniem można sobie fragment dokumentu przepisać, a
    > całości już nie?;))

    Jej zdaniem mam siedzieć i ręcznie przepisywać 300 stron akt. Nie wolno mi
    zrobić ksero- ani fotokopii.

    > A dla kontroli takiego orzeczenia nie jest przewidziany tryb sądowy?

    W trybie określonym w kpc przysługuje apelacja do sądu pracy. Niestety
    kasacja już potem się nie należy.

    Boję się, że sąd póxniej stwierdzi, że wprawdzie pani powina mi pozwolić
    kopiować akta, ale mogłem je jednak przepisać i skoro nie przepisałem, to
    zrezygnowałem sam z prawa do obrony. Prawdopodobne?

    > Wydaje się, że strona powinna mieć zagwarantowane prawo dostępu do akt
    > w każdym stadium postępowania. To nie tylko kwestia prawa do obrony,
    > ale też konstytucyjnej zasady jawności postępowania (jawność oznacza
    > nie tylko jawność wobec publiczności, ale także wobec stron - tzw.
    > jawność wewnętrzna).

    Ale jeżeli mi tych akt nie dadzą, to jestem bezsilny. Bo chyba tylko w
    odwołaniu mogę skarżyć - całe orzeczenie? Po drodze ich nie zmuszę do
    udostępniania akt?