  • Data: 2008-10-01 14:54:41
    Temat: Re: Zastawienie garażu - dozwolona samopomoc
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież tamten samochód też jest "doprowadzony..."

    Chodzi pewnie o to że zapaćkanie komuś szyby nie jest działaniem
    mającym na celu przeciwdziałanie naruszeniu posiadania, wręcz przeciwnie
    - nie dość że auto nadal stoi, to jeszcze utrudnia się sprawcy odjazd.
    Nie ma więc tu zasady subsydiarności, lecz raczej jest to forma samosądu.

    W przypadku samopomocy dokonuję niezbędnego rozporządzenia cudzą rzeczą
    bez zgody jej posiadacza, w zakresie umożliwiającą korzystanie z mojego
    posiadania. Ot, tyle ile mi potrzeba i nie więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio