    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaskarżenie uchwały wspólnoty.
    Date: Thu, 12 Apr 2012 14:27:20 +0200

    W dniu 2012-04-12 00:19, marsel pisze:

    > Właściciel sprzedał w lutym tego roku mieszkanie, niestety aż do teraz
    > nie dostał rozliczenia rocznego za rok 2011, mimo spisania stanu
    > liczników i protokołu z przekazania mieszkania z nowym właścicielem oraz
    > przekazaniu tych informacji zarządcy, a z dużym prawdopodobieństwem za
    > rok 2011 ma nadpłatę za zużycie wody i ciepła.
    > W połowie marca odbyło się zebranie roczne, na którym zarządca podsunął
    > właścicielom uchwałę, w myśl której wszystkie nadpłaty za media z roku
    > 2011 zostaną przekazane na jakiś inny wydatek(jeszcze nie sprecyzowano
    > dokładnie na co) w roku 2012.

    1. Ciepło, a media (czytaj: woda (zimna) i ścieki) to nie to samo.
    W skrócie: ciepło wspólnota rozlicza jak chce. Np może sobie uchwalić,
    ze kowalski płaci 90%, a reszta po równo. Kowalski to zaskarża, uchwała
    jest uchylona, wspólnota sobie uchwala jw., ale 80% itd aż komuś się
    znudzi. Za wodę wspólnota ma kasować wg wskazań legalizowanych liczników
    (wodomierzy) i obowiązujących cen "urzędowych". Różnicę ma pokrywać z
    "eksploatacji", a ew. nadwyżkę zwracać właścicielom. Albo przenosić na
    bilans otwarcia na kolejny rok.

    2. Tak ("nadpłaty za media z roku 2011 zostaną przekazane na jakiś inny
    wydatek") robić nie wolno. Prawo zabrania. Media, to nie "utrzymanie
    części wspólnej". Jeśli taka była uchwała, to się przed sądem nie
    utrzyma. Ale zaskarżyć może niestety tylko właściciel i na to ma
    niewiele czasu.
    Nadwyżkę na mediach można co najwyżej przenieść jako bilans otwarcia na
    kolejny rok.

    ... ale "były właściciel" może dochodzić od wspólnoty swojej nalezności
    na drodze cywilnej i chyba tylko taka możliwość zostaje.

    No i uchwała przeszła, jednak nadal
    > zarządca nie rozliczył indywidualnie właścicieli, w sumie nie wiadomo,
    > kto ma i ile nadpłaty, a kto ma niedopłatę. Wiadomo tylko, że w ogólnym
    > rozrachunku wspólnoty jest jakaś nadwyżka.
    > W/g mnie taka uchwała narusza interes poprzedniego właściciela a nie
    > nowego.

    A kto bronił poprzedniemu zawrzeć w umowie kupna-sprzedaży stosowną
    klauzulę, skoro "z dużym prawdopodobieństwem za rok 2011 ma nadpłatę"?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda