  • Data: 2007-09-11 09:12:32
    Temat: Re: Zaskarżenie przyjętego mandatu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kowalski" <k...@v...pl> napisał
    > Parę faktów chyba przemawia na moją korzyść.
    > 1. Brak punktów na przestrzeni 8-miu lat i udokumentowane przejechanie
    > 140kkm.
    > 2. Status społeczny (adiunkt pracujący na uczelni).
    > 3.Użycie najstarszego modelu radaru Rapid 1a (miał aktualną legalizację).

    To ma marne znaczenie.

    > 4. Pomiar wykonywany z pobocza pasa w przeciwnym kierunku mógł być
    > zakłócony przez przejeżdżające w przeciwnym kierunku pojazdy.

    Coś jest na rzeczym, ale czy coś jechało w ogóle...

    > 5. Radiowóz ustawiony bokiem lecz niewidoczny (za drzewami) napis
    > "POLICJA" i pora tuż po zapadnięciu zmroku 20.35.

    To nie ma znaczenia dla pomiaru.

    > 6. Policjant przyznał rację że nie hamowałem gwałtownie przy zatrzymaniu
    > (ok.80 m, droga lekko pochyła i lekko wilgotna) ze 108 chyba powinny być
    > problemy.

    Ktoś to słyszał?

    > 7. Pokazanie mi pomiaru który był wykonany 1 min 25 sek. wcześniej (stoper
    > na radarze). Według policji jest to czas potrzebny na przejechanie 300m od
    > pomiaru do zatrzymania samochodu, wyjścia z dokumentami i podejścia do
    > radiowozu ok 12m. (Dla mnie ten czas jest ok. 20 - 25 sek za długi)

    A nie wiem co na to biegły by powiedział. Przeprowadź eksperyment myślowy. I
    raczej nie jest to udokumentowane, policjanci pewnie nie pamiętają ile czasu
    było na tym stoprze, już teraz.

    > Jak myślicie:
    > 1.Czy te fakty wystarczą do uzasadnienia zaskarżenia mandatu i dają ok 80%
    > szans na wycofanie mandatu?

    Te fakty nie dają nawet 50% szans moim zdaniem. A to dlatego, że mandat stał
    się prawomocny, podpisując przyznałeś się do winy. Teraz zmieniasz wersję. W
    sprawach wykroczeń, gdy nie ma innych świadków, sądy często biorą pod uwagę
    zeznania policjatnów i skazują na podstawie tego co policjant widział.
    Czy żona widziała wskazanie prędkościomierza?