eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarządzanie wspólnotą mieszkaniową przez jednego z mieszkańców bez licencji zarządcyRe: Zarządzanie wspólnotą mieszkaniową przez jednego z mieszkańców bez licencji zarządcy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 15 Dec 2010 01:29:19 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zarządzanie wspólnotą mieszkaniową przez jednego z mieszkańców bez
    licencji zarządcy

    On Sun, 12 Dec 2010, flash wrote:

    > Jeden z mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej zgłosił swoją kandydaturę na
    > zarządzanie wspólnotą.

    Mieszkaniec... to bez znaczenia.
    AFAIK za to znaczenie ma, czy to *współwłaściciel*!

    > Na tą chwilę nie ma założonej żadnej firmy, co najważniejsze nie ma licencji
    > zarządcy - i może dopiero będzie ją miał za pół roku.

    Przestrzegam przed tym argumentem - ja tam tylko zamieszany jestem
    w małą wspólnotę, to na dużej znam się jak kot na kwaśnym mleku,
    ale coś mi się zdaje, że *własne* interesy można prowadzić bez licencji.

    Inaczej mówiac, jeśli ten mieszkaniec jest współwłaścicielem, to
    *osobiście* może potrzebne sprawy prowadzić.

    > Wiem tylko że prawnie nie będzie nawet odpowiadał za swoje czyny,

    A co, ubezwłasnowolniony jest???
    Myślisz, że jak ktoś nie mając prawa jazdy wyjedzie czymś na
    drogę to "nie odpowiada za swoje czyny" bo PJ nie ma?
    A weź Ty... :]
    (tak, wiem: winni wszystkiemu - cykliści, wyjeżdżają bez "papierów" ;),
    ale to właśnie TAKI przypadek - wolno wyjechać, ale NIE WOLNO nie stosować
    się do przepisów!)

    > ustawa o wspólnotach mieszkaniowych dopuszcza taką możliwość,
    > ale nie precyzuje reszty.

    A co tu precyzować?
    Jeśli inne przepisy nie stanowią inaczej, to prowadzi i odpowiada.
    Ograniczenie ustanawiające wymóg posiadania licencji prawdopodobnie
    jest w przepisach o *usługowym* zarządzaniu - zarządzanie *własną*
    wspólnotą... to nie musi być "usługa".

    > Niestety zarząd tak poprowadził zebranie, a właściwie je ustawił że oferta
    > osoby prywatnej która jest Prezesem obecnego Zarządu wspólnoty pomimo tego
    > że jest droższa od ofert dużych firm profesjonalnie zajmujących sie
    > zarządzaniem przeszła dalej.

    A reszta współwłaścicieli co na to?

    > Jest wyraźny konflikt interesów i działanie na szkodę wspólnoty, ale co
    > dalej ...

    IMO argument poważny, ale ten ostatni.
    Poprzedni, czyli ten o braku licencji, *o ile się nie mylę*, jest
    bez znaczenia.

    IMO uchwałę należy uwalić nie "hakiem", ale nowym głosowaniem
    wybierającym inny zarząd.

    pzdr, Gotfryd