    From: krigtopf <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa
    Date: Wed, 27 Feb 2008 19:57:46 +0100

    r...@t...pl wrote:
    > Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był
    > zepsuty ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował
    > lakier.
    >
    > W regulaminie pisze tak:
    > "Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują gdy produkt
    > dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego."
    >
    > Tak więc szans na wymianę na inny egzemplarz (ewentualnie innej firmy)
    > nie mam chyba już żadnych szans?
    > A czy w ogóle jest szansa na naprawę tego (o ile da się naprawić bez
    > wymiany)?

    1. Jasne, że masz szansę. W przypadku zasilacza zarysowanie nie powinno
    być traktowane jako uszkodzenie, zwłaszcza, że z przeznaczenia tego
    sprzętu wynika montowanie go wewnątrz komputera. Stąd, o ile nie ma
    śladów sugerujących zepsucie sprzętu przez złe traktowanie (np.
    poważnych wgnieceń, zalania wodą), należałoby raczej uznać tego typu
    reklamację.

    2. Wykładałbym raczej ten punkt gwarancji jako uchylenie się od
    odpowiedzialności, kiedy "produkt dotnięty jest uszkodzeniami
    mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego mogącymi mieć wpływ na jego
    wadliwe funkcjonowanie".

    3. Ograniczenie dokumentem gwarancyjnym ustawowego prawa odstąpienia od
    umowy nie jest możliwe. Jeśli nawet interpretować ten zapis jako
    obejmujący nawet drobne zarysowania, w tym zakresie wyłączenie prawa do
    odstąpienia przez konsumenta wyłączyć się nie da. Oznaczałoby to, że
    klauzula tak rozumiana nie obowiązuje.

    krigtopf