  • Data: 2003-06-08 08:32:09
    Temat: Re: Zartrzymane prawo jazdy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >A zatem oczywiście nie może być mowy o kontroli drogowej w tym wypadku.
    I o to mi szło. Brak prawnej możliwości sprawdzenia stanu trzeźwości.

    >zastosowanie ma art. 244 kpk.
    Nie bardzo ! Nie chodzi o 'zatrzymanie osoby podejrzanej o
    przestępstwo', tylko kontroli kierowcy i poddania go badaniu stanu
    trzeźwości.

    >Mówi się tam o legitymowaniu uczestnika ruchu.
    Ale ja NIE o tym ! Droga niepubliczna ! I trzymajmy się tematu.

    >A zatem nie jest wymagane, by pojazd znajdował się na drodze
    >publicznej, a wystarczy by znajdował się na jakiejkolwiek drodze.
    Jest wymagane ! Czytaj art. 1. 1. PoRD ('ustawa reguluje zasady ruchu
    na drogach publicznych').

    >więc na pewno podlegają pod nie drogi gruntowe, wewnątrzzakładowe, leśne itp.
    Pod warunkiem, ż jednocześnie są to drogi p u b l i c z n e

    >zatrzymanie jest dopuszczalne w wypadku przypuszczenia, że delikwent znajduje
    Nie myl 'zatrzymania' w rozumieniu kpk (czyli pozbawienia wolności) od
    kontroli drogowej i obowiązkowi kierującego poddania się badaniu w
    celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu, wynikającego z PoRD.
    I proszę pamiętaj o temacie: podstawa prawna do kontroli kierowcy i
    jego stanu trzeźwości.

    Artur Golański