    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarobki-tajnosc
    Date: Wed, 13 Feb 2008 13:52:19 +0100

    On Wed, 13 Feb 2008, dexth wrote:

> [...]
    tml
    > [....]
    >
    > Nie pisze na grupie jako znawca prawa, tylko zapytuje jako dyletant.

    Y tam. To była sugestia, żeby (jeśli Cię sprawa interesuje), to poszukać
    PRZEPISU :) Ja też nie jestem prawnikiem.

    > W tym artykule sa podane zarobki wójtów, burmistrzów i prezydentów,

    Mhm. A Ty wymieniłeś wprost skarbnika.

    > ludzi wybranych w wyborach. Nic na tomiast nie pisze o referentach,
    > czy pracownikach zatrudnionych w urzedach.

    No to tu mamy kolizję pojęć: powołanie i mianowanie są metodami
    zatrudnienia, więc burmistrz jest właśnie "zatrudniony w urzędzie"!
    Prawdopodobnie (z okazji skarbnika) nadinterpretowałem to co pisałeś,
    z drugiej strony masz post Piotra: pracownikowi, nawet niepowołanemu,
    w instytucji publicznej nie da się zgodnie z prawem dać wynagrodzenia
    "od czapy".
    Więc jak podwyżki były rażące, to albo te osoby poprzednio zarabiały
    mniej niż powinne (też możliwe), albo ktoś coś tu zachachmęcił
    (w ten sposób, że zatrudnił osobę na pozorowanym stanowisku, innym
    niż "napisane na drzwiach")...

    > Czy udostępniane są w biuletynach zarobki wszystkich pracowników
    > urzędów?

    Najwyraźniej nie :)
    Czy w przypadku można było podać dane osób - nie wiem.
    Jakby na mnie padło, to podałbym stanowiska :P

    pzdr, Gotfryd