    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaniechanie stosownego działania
    Date: Thu, 19 Mar 2009 17:25:13 +0100

    Marcus wrote:
    > No więc samochód jest rozbebeszony w takim stopniu, że absolutnie nie ma
    > mowy o zabraniu go, a tym bardziej o jeździe. Ja nie wezmę
    > odpowiedzialności za to, że nawet wrzucając całość na lawetę, niczego
    > nie przeoczę inie zapomnę. Taki stan rozbebeszenia trwa już od dobrych
    > pięciu, sześciu miesięcy. W międzyczasie okazało się bowiem, że gość
    > jest alkoholikiem. Napuściliśmy na niego dzielnicowego, ale nie zrobiło
    > to na nim wrażenia. Dzielnicowy został powołany na świadka, bo widział,
    > w jakim stanie jest samochód i sam przyznał, że on by go nie zabrał.
> [...]

    Czy sądzisz, że skoro do tej pory nie naprawili Ci samochodu, to nagle
    zdarzy się cud, wytrzeźwieją i wezmą się do roboty?

    IMHO szukaj wykonawcy zastępczego i na ich koszt napraw samochód (art
    636 KC). Pytanie tylko, czy będziesz w stanie wyegzekwować od zakładu
    zapłatę za wykonawstwo zastępcze.

    Piotrek