  • Data: 2010-08-27 19:15:07
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?? narze^dzi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Aug 2010, witek wrote:

    > co do samochodu, to i może, chociaż co do kradzionego to nie jestem pewien.

    Kupionego, w przypadku jeśli kupujący mógł nie wiedzieć :> że jest
    kradziony, to w .pl jest taka forma "przedawnienia", 3 letnia.
    Art.169KC:
    _117.html
    "§ 2. Jednakże gdy rzecz zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona
    przez właœciciela zostaje zbyta przed upływem lat trzech od chwili jej
    zgubienia, skradzenia lub utraty, nabywca może uzyskać własnoœć dopiero
    z upływem powyższego trzyletniego terminu[...]"

    I niemało takich "zasiedzonych" "właścicieli" samochodów się zdziwiło,
    jak wjechawszy np. do Niemiec dowiedzieli się że w tamtejszym prawie
    takiego wynalazku nie ma.
    "Kradzione jest kradzione", zwrot do właściciela a ten kto kupił od
    złodzieja lub pasera idzie i szuka sobie sprzedawcy.

    pzdr, Gotfryd