  • Data: 2009-11-27 15:57:26
    Temat: Re: Zameldowanie a rejestracja auta
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kuba pisze:

    > To akurat guzik prawda, a jeśli tak Ci powiedzieli w urzędzie, to źle
    > powiedzieli. Przy rejestracji pojazdu istotne jest miejsce zamieszkania,
    > a nie adres zameldowania.

    Tak jest to określone w Prawie o Ruchu Drogowym Art. 73. 1.

    " Rejestracji pojazdu dokonuje na wniosek właściciela kierownik
    rejonowego urzędu rządowej administracji ogólnej właściwy ze względu na
    miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny oraz
    tablice (tablicę) rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 2-5."

    Jednak w rzeczywistości urzędasy w WK notorycznie olewają ta sprawę -
    jeżeli masz adres stały i tymczasowy, to dla nich jest ważny adres
    zameldowania a nie zamieszkania.

    Jakiekolwiek próby tłumaczenia im, że z PoRD wynika co innego sprowadza
    się do tego, że otrzymujesz odpowiedz - "proszę iść do kierowniczki i
    wyjaśnić sprawę".

    Nie dalej jak w czerwcu walczyłem z taką sytuacją, stały adres
    zamieszkania mam inny niz czasowy, pod czasowym adresem mieszkam od x lat.

    A pani w WK nie chciała mi zarejestrowac auta na czasowym adresie - mimo
    spełnienia wszystkich formalności (papierek z wydziału ewidencji
    mieszkańców). Oparło się o naczelnika WK i dopiero on wydał pisemną
    zgodę na rejestracje.

    Moja argumentacja:
    - mieszkam z rodzina od x lat pod tymczasowym adresem
    - oficjalnie jestem zgloszony w wydziale ewidencji mieszkańców (adres
    czasowy)
    - rozliczam się w US w miejscu zamieszkania
    - akcyza za pojazd została opłcona w miejscu zamieszkania - tak wynika
    z przepisów

    Paniom w WK nie za bardzo się to podobało, ale udało się.

    Przemek