    From: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaleglosci bylego pracodawcy
    Date: Thu, 19 Aug 2004 14:49:09 +0200

    Użytkownik "Placente" <Placente@.wytnij.to.o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cg210r$peh$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Mam pewien problem i prosilbym o opinie.
    > Rozwiazalem stosunek pracy za porozumieniem stron z moim pracodawca
    > (spolka akcyjna). Jednoczesnie zgodzilem sie dokonczyc kontrakt
    > otrzymujac zapewnienie na pismie od dyrektora dzialu o wyplaceniu premii
    > z tytulu realizacji kontraktu juz po rozwiazaniu stosunku pracy. Obec
    > nie probujac otrzymac te pieniadze otrzymalem odpowiedz od v-ce prezesa
    > o "dniu wreczenia Panu prze Dyr pisma w sprawie premii zarząd Spólki nie
    > dokonał przyznania ich Panu dlatego uwazam iz nie było podstaw
> [...]

    Odnoszę wrażenie, że zarówno Twój b. pracodawca jak i Ty (bez obrazy) nie
    bardzo wiecie o czym mówicie. Jak to rozwiązałeś stosunek pracy i
    zobowiązałeś się dokończyć kontrakt, tzn. co? Jakieś obowiązki, które
    przydzielono Ci w trakcie trwania umowy?
    Jak wygląda zapewnienie pisemne dyr.działu o "premii"? jakie upoważnienia
    posiada w firmie ta osoba a jakie v-ce prezes? czy w spółce wypłaca się
    pracownikom premie i w oparciu o jaki regulamin?
    Co rozumiesz jako ściganie ze stopy prywatnej a co jako przez sąd pracy?

    Wg mnie powinieneś dochodzić wynagrodzenia na drodze pracowniczej, zwłaszcza
    jeśli to co robiłeś pokrywało się z zadaniami w takcie umowy, a szczególnie
    jeśli robiłeś to w sposób jak w czasie trwania stosunku pracy (praca
    podporządkowana, pod kierownictwem itd.). Zaletą sądu pracy jest jego
    bezpłatność. Twoim atutem jest ponadto używanie w obu pismach sforułowania
    premia, które raczej stosuje się jako formę wynagrodzenia przy stosunku
    pracy, choc oczywiście niekoniecznie.

    Dlatego radzę Ci wystąpić do sądu pracy o ustalenie że stosunek pracy trwał
    nadal, wypłacenie wynagrodzenia a nawet (co Ci zależy) o odszkodowanie w
    wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia (skoro stosunek pracy się
    przedłużył to i rozwiązanie powinno być ponowne). Oczywiście całość
    poprzedzona będzie próbą ugodową, a samo wniesienie sprawy do sądu możesz
    poprzedzić pisemnym uprzedzeniem pracodawcy - może się przestraszy i zapłaci
    ci pieniądze.
    Jeśli sąd nie podzieli Twoich argumentów nie grozi Ci nic. W trakcie moich
    doświadczeń raz zadarzyłoc się że sąd pracy obciążył pracownika kosztami
    postępowania (po kilkuletnim oprcesie było to 70 plnów).
    Pośpiesz się tylko tak, aby sprawę obsądzono przed 5.02.2005r. - po tym
    terminie wskutek zmiany procedury sąd nie bedzie wspierał pracowników w tak
    szerokim zakresie jak obecnie (dopuszczając dowody zurzędu i orzekając także
    ponad żądanie) więc cała sprawa wymagać będzie od Ciebie głębszej znajomości
    prawa lub pomocy pełnomocnika.
    pzdr