    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaległe czesne i zwrot dokumentów
    Date: Wed, 16 Sep 2009 15:17:51 -0500

    Jakub Kuźma wrote:

    > Wklejam początek pisma (przyszło jako zwykły list):

    dobrze wiedzą, że szkoda kasy na więcej.

> [...]
    > w dniu 2009-06-16 pełnomocnoctwo celem dochodzenia w postępowaniu
    > przedsądowym zapłaty należności wzywamy do zapłaty w nieprzekraczalnym
    > terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania kwoty ...
    > tytułem zadłużenia wynikającego ze świadczenia usług dydaktycznych.
    >
    > Siostra ostatni kontakt z tą szkołą miała dobrych kilka lat temu
    > (próbując bezskutecznie odzyskać dokumenty, jednak ostatecznie
    > zabrakło jej determinacji). Sprawę komplikuje fakt, że od jakiegoś
    > czasu siostra znajduje się za granicą.
    >
    > Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź - Jakub Kuźma.

    można
    a) olać i czekać czy zrobią coś wiecej. Nie olać ewentualnego pisma z
    sądu, bo prawo do dochodzenia długu się nie przedawnia, ale obowiązek
    zapłaty już tak, wiec ich pójscie do sądu nie bedzie bezpodstawne

    b) wziąć stówę iść do adwokata niech im coś na odp...ol odpisze, żeby
    wiedzieli, że szkoda się szarpać.

    Sprawy to nie kończy bo do sądu to oni mogą i za 10 lat pójść, tylko
    szanse wygranej mają zerowe. Ale żeby one były zerowe to wy ewentualnej
    sprawy przegapić nie możecie bo na przedawnienie trzeba się samemu
    powołać. Inaczej sędzie zaklepie i do ich zera dopisze sie drugie zero z
    jedynką na przodzie.