  • Data: 2006-09-22 17:10:20
    Temat: Re: Zakupy na fakture w Polsce przez obcokrajowcow?
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam bardzo wazne pytanie. Czy mozliwe jest od strony prawnej zrobienie
    > zakupow w Polsce i otrzymanie faktury VAT, jesli kupujacym jest spolka
    > zarejestrowana w innym kraju UE? Po pierwsze, czy jest to zgodne z prawem.

    Tak, w koncu po to jest UE, a wczesniej EWG (choc w mniejszym stopniu
    dotyczy to Polski).

    > Po drugie, w jaki sposob w takiej sytuacji wyglada sprawa podatkow i
    > rozliczenia tego zakupu. Po trzecie czy nie bedzie problemow organizacyjnych
    > (np NIP wyglada niestandardowo)
    > Mowa o zakupie np. paliwa na stacji benzynowej, telefony w salonie czy karty
    > do telefonu.

    Magiczne słowo EURONIP z dwoch stron i wszystko jest legalnie. A to, ze
    ew. jakis program moze nie przetrawic nipu innego kraju to juz problem
    programu.
    Natomiast jak to wyglada z VATem itp, to juz inna bajka, bo roznice w
    podstawowej stawce VAT sa dosc duze pomiedzy krajami UE.

    > A czy mozliwe jest zawieranie umow na firme zarejestrowana w innym kraju UE
    > z firmami w PL? Mowa o np wzieciu telefonu na abonament czu leasingu lub
    > wynajeciu biura.

    Oczywiscie. Swego czasu bylo głośno, że polskie firmy rejestruja DG za
    granica (chodzilo o jakies niemieckie przygraniczne miasta), bo byly
    mniejsze oplaty od prowadzenia takowej niz w naszym kraju. Pózniej cos
    ucichło o tym, pewno nasi znaleźli sposob na ograniczenie tego procederu.

    > Troche to skomplikowane, wszedzie gdzie pytam.

    Oj to kiepsko pytasz, albo nie tam gdzie trzeba. Zadzwon na pierwsza
    lepsza infolinie podatkowa i tego sie dowiesz.

    pozdrawiam,
    Przemek O.